Skip to content

FÖRSÄLJNINGSVILLKOR SUNPLEX AB

FÖRETAGSINFO

Sunplex AB
Jägarvallsvägen 11
584 22 LINKÖPING
orgnummer 556556-9802
013-870 41

Momsregistreringsnummer: Från och med den 01.09.2022 kommer vi att delta i OSS-förfarandet med momsregistreringsnummer SE556556980201

ÖPPETTIDER KUNDTJÄNST

Måndag – Fredag 08.00-17.00

PRIS OCH FRAKT

Alla priser anges inkl. moms samt frakt. Du kan betala med kort, Paypal eller via postförskott.

BETALNING

Betala med kontokort tryggt och säkert över Internet direkt efter beställning. Din betalning förmedlas av Klarna / Nets med säker kryptering enligt strikt banknorm (3D-Secure). Dina kortuppgifter sänds direkt till bank och kan ej läsas av annan än din bank. Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning. Vi erbjuder klarna / Nets där du har möjlighet att betala med faktura, kort, delbetalning samt paypal.
Du är skyddad
Via vår betalningspartner Nets och Klarna erbjuder vi ett säkerhetssystem vilket verifierats av Visa och MasterCard. Systemet kallas för 3D-secure. På detta sätt kan du som kund känna dig trygg när du betalar med kort i vår webbshop.

Extra trygghet
För att ytterligare säkra vår lösning, har vi valt att arbeta med 128-bit SSL-kryptering. Detta innebär att alla känsliga kortuppgifter du knappar in går över en krypterad förbindelse via våra externa betalningspartner (Nets / Klarna). Inga kortdata passerar eller lagras hos Solarplexius.

Klarna faktura villkor

Handla nu – betala efter leverans!

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. Ingen fakturaavgift utgår.

Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr, samt en dröjsmålsränta om 25,00 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor (länk till https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/sv_se/account/terms.pdf). Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhantering syfte. Se Klarnas dataskyddspolicy (Länk: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy) för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy (Länk: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy) , inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området.

Kortbetalning med NETS

Sunplex erbjuder kortbetalning via vår betalningspartner NETS som är auktoriserad med PCI DSS certifiering. Dina kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form. Kortet debiteras när du som kund genomfört din beställning, kortbetalning är möjlig med följande korttyper: 

VISA
VISA Electron
MasterCard
Maestro
PayPal

När du betalar med kort måste du ange ditt eget kortnummer, kortets giltighetstid (år och månad), CVV/CVC-koden, samt vara minst 18 år gammal
Inga kortuppgifter lagras av Sunplex AB

Nets användarvillkor https://cdn.dibspayment.com/terms/easy/terms_of_use.pdf

Har du frågor?

För ytterligare information kring vår betallösning, ring vår kundservice 013-870 41 eller kontakta våra partners (Klarna) (Nets)

ÅNGERRÄTT

I enlighet med distansköpslagen kan du inom 14 dagar efter leverans ångra ditt köp, skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka. Du får självklart titta på och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet eller om någon del av varan saknas eller är skadad är du ansvarig för varans minskade värde och vi förbehåller oss rätten att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen.

Fyll i följande retursedel så skickar vi dig anvisningar för returfrakt. Vi står för returfrakten, adresskort förmedlas av oss. Du kan även använda konsumentverkets ångerblanket.
Innan du skickar ditt paket måste du alltid ta kontakt med oss på telefon 013-870 41. 
Varan ska returneras inom 14 dagar från att du kontaktat oss med ditt ångermeddelande. 
Återbetalningen sker inom 14 dagar från att du kontaktat oss med ditt ångermeddelande.

Vår returadress är Sunplex AB
Jägarvallsvägen 11
584 22 LINKÖPING

Tänk dock på att du måste kontakta oss innan varorna returnerasHar du frågor som rör ångerrätten kan du finna svar på Konsumentverkets webbplats. information finns också på EU ODR´s webbplats?

REKLAMATION

Konsumentkunder har 3 års reklamationsrätt på felaktiga varor köpta från Sunplex AB.
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. 
Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta Sunplex så snart som möjligt efter att felet upptäckts 
Reklamationer ska anmälas inom skälig tid. (inom 2 månader anses alltid som skälig tid).

Det är lämpligt att kunden ankomst kontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta vår reklamationsavdelning på telefon 013-870 41 eller via de kontaktuppgifter som anges på Webbplatsen.

LEVERANSFÖRSENING

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva ditt  köp vid omfattande leveransförsening. 

I HÄNDELSE AV TVIST

I de fall en tvist uppstår mellan Solarplexius och kunden skall parterna i första hand lösa dessa med en överenskommelse. 
Om parterna inte kan enas får tvisten avgöras av ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) 
Telefon: 08 508 860 00
E-post: arn@arn.se
Webbplats: https://www.arn.se/
Postadress: ARN, Box 174, 101 23 Stockholm

Alternativt EU ODR -Tvistlösning på nätet: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SV
Klagomål inlämnade via denna plattform kommer gå vidare till den nationella tvistlösningsorganet som sedan försöker lösa tvisten i kontakt med kund och säljare.

OUTLÖSTA PAKET

Paket som skickats med postförskott och inte hämtas ut kommer att faktureras 250 kr.

TRANSPORTSKADAT GODS

Transportskador skall omgående anmälas till transportören och Sunplex. Var noga med att kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått riktigt antal kolli jämfört med frakthandlingen och att allt gods är oskadat.

ÖVRIGT

Vi ingår inte avtal med minderåriga utan målsmans godkännande.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

Sunplex AB sprider aldrig dina personuppgifter till tredje part, men kan använda dem för att skicka reklam angående erbjudanden och dylikt. Du som kund har dock alltid rätt att avböja dig sådana utskick och borttagning ur vår databas om du så önskar.